Amsterdam
STŘEDA-SOBOTA, 16-19. DUBNA 2014

Ve středu 16.dubna jsme s tatínkem vyrazili na výlet do Amsterdamu, hlavního města Holandska. Letěli jsme KLM večerním letem a auto jsme nechali na Sky Parking. Na letišti v Amsterdamu jsme si vzali taxíka a dojeli do našeho hotelu New West Inn. Moc se mi líbilo že to byl hotel na kartu jak mi tatínek předtím vyprávěl když byl v nějakých velkých hotelech. Dali jsme si jídlo co jsme měli s sebou a pomalu šli spát.

Druhý den dopoledne jsme šli na tramvaj číslo 17 směrem na Amsterdam hlavní nádraží (Centraal Station). Trvalo to asi půl hodiny. Bylo tam všude strašně moc kol.Potkali jsme se tam s tatínkovou kamarádkou a šli jsme pěšky najít nějakou restauraci. Nakonec jsme našli takovou docela zvláštní a tam jsme si dali oběd. Pak nás ještě trochu provedla po uličkách a a rozloučili jsme se.

Pak jsme se vydali zpátky směrem k nádraží a půjčili jsme si kola. Nejdřív jsme chtěli dvojkolo ale to nakonec neměli tak jsme si vzali dvě normální červená kola. V Amsterdamu je asi jeden milión kol a většinou tam jsou speciální pruhy jen pro kola. Je tam ale strašně moc lidí, kol a aut takže občas není lehké na tom kole jet. Je taky třeba dávat pozor na dopravní světla a jsou tam i speciální světla pro kola.

Asi dvě hodiny jsme jezdili po Amsterdamu. Uviděli jsme tam taky obrovskou pouť s obřími koly, kolotoči a dalšími atrakcemi. Nejlepší byl kostlivec, který se za 1 euro probudil a všechny postříkal. To jsem jednou udělal a všichni byli překvapení … Pak jsme šli pomalu vrátit kola a ještě jsme si chtěli půjčit auto na zítra, ale zjistili jsme že žádné není, protože všechny už jsou objednané na velikonoce.

Tak jsme potom pomalu vyjeli metrem směrem k Amsterdam Arena, kde bylo to hlavní kvůli čemu jsme přijeli – Cirque du Soleil představení KOOZA. Když jsme vytsoupili z metra uviděli jsme obrovité budovy, stadiony, arény , ale vůbec jsme nevěděli kde by ten cirkus měl být a nemohli jsme to najít. Pak jsme šli do jedné budovy a v kavárně nám to jeden pán řekl. Dali jsme si tam večeři v restauraci Baker Street a pak šli hledat Cirque du Soleil. Potom teprve jsme uviděli že to není v žádné budově, ale mají tam postavené obrovité stany. Bylo to opravdu veliké. Měli jsme místo přímo v první řadě u jeviště, takže občas byli artisté a klauni od nás tak půl metru. Bylo to celé úžasné, jenom nás trochu mrzelo že tam nebylo číslo “kolo smrti”, které tam mělo být a přitom to kolo bylo nahoře zavěšené. Byli tam neuvěřitelní akrobaté a taky živá hudba. Jeli jsme potom zpátky metrem na hlavní nádraží a pak zase tramvají 17 do našeho hotelu. Přijeli jsme skoro o půlnoci.

Ráno jsem se probudil až skoro o půl desáté. Chvilku jsme ještě byli na pokoji a potom zase vyjeli do města. Původně jsme chtěli jet do Belgie, ale protože jsme nesehnali auta, zůstali jsme v Amsterdamu.

Nejdřív jsme šli do velikého centra Nemo. Je to budova ve tvaru obrovské lodi a je tam vědecké centrum se spoustou atrakcí pro děti. Bylo tam docela hodně lidí a nakonec jsem zjistil že je to docela podobné jako IQ park v Babylonu. Nakonec jsme tam nebyli až tak dlouho. Venku chvíli pršelo tak jsme se schovali do obchodu Saturn kde jsem si prohlížel například Galaxy S5, tablety a další věci. Pak jsme si zase půjčili kola a vyjeli jsme po Amsterdamu. Nejdřív jsme jeli do vegetariánské restaurace a bylo to tam tentokrát moc dobré. Potom jsme dlouho jezdili po všech těch malých uličkách a zase se dostali na pouť. Pak jsme vrátili kola. Pak jsme se rozhodli že vyjedeme lodí na plavbu po kanálech. Trvala asi hodinu a viděli jsme skoro celý Amsterdam. Potom jsme šli k hlavnímu nádraží a zase chtěli jet tramvají číslo 17. I když měla podle jízdního řádu jet každý 6 minut, čekali jsme tam skoro půl hodinu a jezdilo spousta jiných tramvají ale žádná 17. Bylo to moc divné. Nakonec jsme se byli zeptat pána ve stánku a ten řekl že tam jede i tramvaj číslo 1. tak jsme na ni šli a opravdu jela stejným směrem. Byli jsme rádi protože venku už byla docela zima. Nakonec zastavila trochu jinde než 17 , ale cestu do hotelu jsme snadno našli. Bylo opravdu divné že po cestě jsme nepotkali vůbec žádnou tramvaj 17 žádným směrem. Asi se vypařily ?

Ještě jsme si koupili nějaké dobrůtky v obchodě a pak šli do hotelu. Tam jsme ještě chvilku něco dělali, najedli jsme se, hrál jsem na kytaru, sbalili jsme se, řekli jsme si pohádku a šli spát.

Ráno más probudili v 5,20, dole nás už čekal taxík a jeli jsme na letiště. Tam šlo všechno rychle , jediná divná věc byla že nám náš malý kufřík nevzali do kabiny jako předtím ale budeme ho zase muset vyzvednout jako zavazadlo 🙁  Let byl v pohodě, trvá to jen hodinu a deset minut. Nakonec se náš kufřík objevil na páse velmi rychle, zavolali jsme Sky Parking a za chvilku jsme byli u auta, které bylo celé krásně vyčištěné zvenku i uvnitř. Pak jsme se vydali domů, čekala ná tady Miculda, udělali jsme si něco dobrého a užili si že jsme zase doma.