Výlet na Rhodos
SOBOTA, 12. PROSINCE 2009

Na konci září jsme se s tatínkem rozhodli jet na dobrodružný výlet – na řecký ostrov Rhodos. Je to krásný ostrov s modrým a zeleným mořem, spoustou pláží a krásnou přírodou.

Večer před odletem jsme se ubytovali v hotelu Port blízko letiště. Mohli jsme si tam nechat auto celý týden. Hotel byl pěkný, měli jsme dvoupostel s koupelnou a záchodem. Tatínek znovu přebalil věci do velkého kufru, dal mi tam i moje věci a šli jsme brzy spát (už v 8 hodin), protože ráno jsme museli vstávat už o třičtvrtě na dvě.

Na letiště jsme dojeli taxíkem o čtvrt na tři. Vůbec se mi nechtělo spát, říkal jsem tatínkovi, že se cítím jako kdyby bylo osm hodin ráno. Nejdřív jsme si nechali zabalit náš velký kufr do igelitového obalu a pak ho u přepážky poslali do letadla. Zůstal nám jen malý batůžek a tatínkova viola. Čekali jsme skoro dvě hodiny na letišti než jsme mohli nastoupit.

Konečně jsme nastoupili do letadla, já jsem seděl u okna a trochu jsem se bál startu ráno. Letadlo startovalo ve 4:20. Ale už jsem dvakrát startoval když jsme letěli do Paříže. Start byl rychlý, nechtěl jsem se na něj dívat, ale překonal jsem se. Za chvíli už jsme byli vysoko
Let trval skoro 3 hodiny. Když jsme vyletěli do výšky 12 kilometrů, mohli jsme se odpoutat a za chvíli nám letušky donesly jídlo. Já jsem skoro nic nejedl, jenom rohlik s máslem a tatínek taky. Už jsem se nemohl dočkat až bude venku světlo. Už to bylo pro mě dlouhé. Za chvíli začalo vycházet slunce a mraky byly růžové. Nemohl jsem se dočkat až přistaneme. Viděl jsem z okna moře a spoustu skal a ostrovů.

Nakonec jsme přistáli na letišti v Rhodosu a vystoupili po schůdkách z letadla Pak jsme nastoupili do autobusu a ten nás odvezl do letištní haly. Byl to jen malý kousíček Nejdřív jsme museli na letišti čekat než nám přijde kufr a pak jsme našli ten správný autobus, dali kufr dolů a nastoupili do velkého autobusu. Za 20 minut jsme byli v našem hotelu Blue Sea Řekli nám že náš pokoj bude připravený až v půl jedenácté, tak jsme si nechali kufr na recepci a šli na snídani. A potom jsme se běželi podívat k moři – a poprvé jsem viděl moře ! Náš pokoj byl konečně připravený, nebyl v hotelu, ale naproti v pěkné chatičce, byly tam 2 postele, skříně, koupelna, vana, záchod, terasa, závěs i motorové rolety. Neodemyká se klíčem, ale kartou, která se vsune do dveří a ty se samy odemčou. To jsem pořád chtěl dělat já a tatínkovi jsem to nechtěl dovolit.

Nejdřív jsme si koupili oranžové nafukovací rukávky a modré potápěčské brýle. Šnorchl a ploutve už jsme měli s sebou.
Moře dělá stále vlny s pěnou. Moc se mi líbí sedět na břehu a nechat se ošplachovat vlnami. Nejdřív jsem plaval jenom s rukávky a potom jsem si nasadil všechno co jsem měl a potápěl jsem se. Viděl jsem v moři rybičky, korály a 2 rejnoky.
Na pláži byly lehátka a slunečníky a občas tam přišel pán a chtěl 4 Eura za lehátko. My jsme vždycky raději utekli do moře a platili jen jednou. Stejně jsme lehátka moc nepoužívali

Snídaně i večeře máme ve veliké hotelové restauraci. Je tam strašně moc jídel na výběr a každý si může vzít co chce. Na snídani jsme si dávali všelijaké ovocné saláty, jogurt, já občas sladký koláček, dobrůtky a každý den pomerančový džus. Vždycky jsem si na snídani sám napustil džus. Na večeři už se pití muselo platit a bylo to drahé, tak jsme raději měli vlastní vodu.Na večeři byla veliká spousta jídel, saláty, teplá jídla . Skoro každý den si dávam hranolky s kečupem.

Půjčili jsme si na 3 dny pěkné malé auto Toyotu a procestovali jsme s ním skoro celý ostrov Často jsem se díval do mapy a tatínek mi ukazoval kde jsme. Měli jsme 2 mapy, on jednu vpředu a já svoji vzadu Občas nám auto slouží i jako dobrý sušák na naše mokré trenýrky, trička a kraťasy.

Na jednom místě na jihu ostrova jsme si říkali, že si půjčíme motorový člun. Musel jsem ho nedřív držet, aby se do něj mohl dát benzín. Ještě nikdy jsem člun nedržel, byl strašně těžký. Prosil jsem tatínka abych mohl řídit. Byl tam plyn a volant. Přidával jsem plyn a točil jsem volantem a tatínek mi skoro vůbec nepomáhal, jenom trošičku. Člun jel rychle a dělal veliké vlny. Někdy jsme skoro udělali formuli 1 a někdy jsme se na moři úplně zastavili. Dostali jsme se velmi daleko od břehu a pluli jsme kolem skal na pobřeží. Občas byly veliké vlny a člun skákal a někdy nás to úplně ošplíchalo. I my jsme dělali veliké vlny naším motorem. Pluli jsme kolem skal a starých hradů. Občas jsme si říkali jestli vůbec najdeme cestu zpátky. Jeli jsme aspoň 10 kilometrů.. Nakonec jsme našli cestu nazpět a po skoro hodině a půl člun zase vrátili …

V sobotu jsme vyrazili na velikou cestu – na nejjižnější bod celého ostrova. Po cestě jsme zastavili na několika místech, viděli krásné moře, města, staré hrady i kostely a jednou jsme zabloudili a jeli jsme kus dokola. Mají to tady špatně značené. Zastavili jsme se po cestě i na jedné malé pláži, kde byl jen písek a pěkně jsem se koupal i potápěl. Nebylo to jako v pátek, kdy na jiné pláži byly skály a korály a já jsem si při vylézání na malý korálový ostrůvek trochu odřel koleno, protože jsem se bál dotknout korálu, aby mě nepoštípali. Tatínek pak musel koupit leukoplast a zalepit mi to.

Na nejjižnějším místě ostrova byl veliký vítr a veliké vlny. Proto tam bylo hodně surfařů a těch co plachtili na padácích. Šel jsem do velikých vln. Nejdřív jenom v kratasech jsem se chtěl podívat do vln, ale brzy jsem byl úplně mokrý. Přemluvil jsem tatínka, abychom se šli do vln koupat v plavkách. Mokré věci jsme pověsili sušit na auto.Vlny byly veliké a já jsem si v nich skoro dvě hodiny hrál, plácaly po mě, občas mě úplně spláchly… a občas jsem v nich i meditoval (než mě další vlna spláchla).

Vrátili jsme se z velkého výletu těsně před večeří a už jsem se na ni moc těšil. Po večeři jsme šli skypovat a pak jsem se vykoupal ve vaně.
Občas jsme se s tatínkem učili psát, číst, počítat a taky angličtinu. Četli jsme ze slabikáře.

V neděli jsme jeli na výlet do hlavního města. Hlavní město Rhodosu se jmenuje Rhodos. Kolem něj je moře a staré stavby. Nakonec se nám podařilo zaparkovat a šli jsme do starého města.
Bylo tam spousta uliček a malých obchodů. Dali jsme si oběd v restauraci a pak se šli dívat do obchodů. Nejvíc se mi líbil jeden s rytířskými a pohádkovými věcmi. Bylo tam spousta rytířských věcí, nasadil jsem si opravdickou železnou ruku a dalo se tam hýbat i prsty. Měli tam spoustu krásných fontán (dokonce i s drakem a kouřem), já jsem si koupil tu prostřední, spal jsem s ní i v posteli a už jsem se nemohl dočkat až si ji postavíme v mém pokojíčku doma v Jablonci.

Zastavili jsme pak u pobřeží kde byly obrovské vlny a barevné moře. Moc jsem se tam chtěl jít koupat, ale tatínek moc nechtěl. Nakonec jsem ho přemluvil a šli jsme tam. Vlny byly obrovské, trochu jsem se bál. Potom mě jedna velká vlna strhla na kamínek a trošku jsem si poškrabal koleno. Tatínek to potom zase musel ošetřit a říkal mi – pojd se mnou do těch vln a já jsem nechtěl, protože jsem se bál, že se mi odlepí náplast. A on mi říkal – no vidíš Pavlíčku, já jsem říkal, abysme tam nešli 🙂 Už jsem nechtěl být ve vlnách, tak jsme se šli zase převléct a jeli autem dál …

Objeli jsme ostrov z druhé strany a pak se vrátili napříč přes hory a lesy Vzadu je nejvyšší hora na Rhodosu. Tam jsme se ale nedostali Byl jsem se ve křoví u cesty vykakat … a pak jsem lezl v pichlavé džungli zpátky nahoru k autu. Nemohli jsme najít papír, tak mi tatínek musel utřít zadek vodou a hotelovým ručníkem :).

Po večeři, když už byla úplná tma, jsme s tatínkem šli na dobrodružnou procházku k bazénům a k moři. Bazény krásně svítily, chtěl jsem se jít do nich koupat, ale nikdo tam už nebyl. Moře bylo v noci krásné, namočil jsem si v něm i nohy, pořád šplouchaly vlny, ale už jen malé. Byla skoro úplná tma, takže jsme nemohli nic vyfotit. Vlezl jsem si do zaparkovaných lodí na břehu a chvilku v nich seděl a šlapal na pedály. Ještě že mě nikdo neviděl. Najednou jsme si ale všimli nějakých stínů a taky štěkal pes, tak jsme raději šli už zpátky.

Nedaleko od našeho hotelu je veliký vodní park se spoustou atrakcí. Rozhodli jsme se, že v pondělí se tam půjdeme podívat. Nejdřív jsme si dali věci do naší skříňky a pak šli do parku. Byly tam obrovské tobogány, ale já jsem na ně nechtěl jít. Tatínek chtěl na jeden jít, ale nakonec nešel. Šplhal jsem po laně a snažil se přejít vodu na spoustě dřev a zvířat. Na růžovém gumovém kruhu jsem plaval na řece a plul jsem taky přes jeskynní tunel. Byli jsme i v bazénu kde byly obrovské vlny a tatinkovi v bazenu spadla do vody čepice, protože mě musel zachraňovat, protože jsem uplaval na kruhu daleko. Až vlny skončily, čepici jsme našli v hloubce na dně. V dolní části parku je dětský koutek se spoustou atrakcí pro děti. Park se zavírá v 6 hodin, ale nás už vyháněli po páté hodině, aby mohli zavřít a nám se to nelíbilo.

V úterý jsme si pěkně užívali v hotelu a okolí. Psali jsme deník, učili jsme se a dali jsme si obídek na pláži. Salátek a potom špagety. Ty ale byly trošku tvrdé, ale mně chutnaly. Na chvíli jsem si hrál na dětském hřišti, ale moc se mi to tam nelíbilo. Při šplhání na žebříku jsem nečekaně spadl na písek a trochu jsem ho snědl. Pak jsme chodili po pláži i v moři, sbírali kamínky a taky psali do písku. Napsali jsme tam i mantru ÓM a byla tam tak dlouho dokud ji nespláchla voda.

Chtěli jsme si krásně užít poslední den na Rhodosu. Šli jsme se koupat do našeho moře. Plaval jsem a potápěl jsem se. Pak jsem půl hodiny chytal ryby do sáčku, ale žádnou jsem nechytil. Byli jsme na obídku v restauraci u moře a skamarádil jsem se tam s kočkou, která tam taky obědvala.
Večer jsme byli s tatínkem v obchůdku a tam se mi strašně líbily loutky. Koupil jsem si oslíčka, pštrosa a velblouda. Pak jsme šli na večeři a užili jsme si všech dobrot, které v naší restauraci měli. Pak jsme šli skypovat a spinkat. Pověděli jsme si pěknou pohádku.

Poslední den ráno jsme vstávali o třičtvrtě na šest. Sbalili jsme si věci a šli se vším k recepci hotelu. Pak jsme byli říct ahoj moři, pláži, vlnám, bazénu, restauraci, hotelu, našemu domečku a všemu co jsme během našeho výletu potkali. Autobus měl zpoždění, místo v 6:35 přijel až v 6:53. Vyjeli jsme na letiště. Cesta netrvala dlouho.

Co se mi na našem výletě líbilo a co ne:
líbilo se mi
– jak jsem chytal ryby, líbily se mi vlny, jízda na motorovém člunu, restaurace s dobrůtkami, náš pokojíček a elektrické rolety, koupání v moři, naše auto, loutky které jsme koupili, tatínkovo divadlo před spaním a pohádka, braní bonbonků v recepci do zásoby, oslíčci kteří šli po cestě, návštěva ve vodním parku

nelíbilo se mi – prolézačka na které jsem spadl a odřel si ucho, nelíbilo se mi že jsem nechytil žádnou rybu do sáčku, korálové skály, kde jsem si odřel koleno, a taky veliké vlny ve městě Rhodos, kde jsem si taky odřel koleno, nelíbilo se mi že tatínek nechtěl jet na tobogánu.